sobota, 18 kwietnia 2015

Pierwsze teksty literackie aktorów Teatru trochę Innego

Od dawna myśleliśmy o rozpoczęciu pracy literackiej z aktorami Teatru trochę Innego. Ich oryginalne spojrzenie na otaczającą rzeczywistość, język którym się posługują opisując świat i wreszcie bagaż doświadczeń, dla nas niedostępny, to niezwykle cenne zasoby, które warto wykorzystać. Byliśmy ciekawi tekstów, które mogłyby powstać.
Dlatego postanowiliśmy wygospodarować nieco czasu na naszych próbach i uruchomiliśmy warsztaty literackie. Poszukiwaliśmy skojarzeń słownych, rozwijaliśmy krótkie opowiadania, dopisując kolejne rozdziały zaproponowanych historii. Praca nie kończy się po próbach. Aktorzy piszą kolejne teksty, już samodzielnie i dzielą się nimi na kolejnych spotkaniach. Wszystkie skrupulatnie archiwizujemy i w przyszłości, na ich bazie, chcemy przygotować spektakl teatralny.
Będziemy sukcesywnie udostępniać próbki tej twórczości na blogu a także na profilu facebookowym. Zapraszamy do lektury i spotkania ze światem trochę innym....
Na początek kilka pierwszych propozycji:

 Jan Molicki






"Bycie osobą niepełnosprawną nie jest łatwe. Wiem coś o tym, bo sam nią jestem." 



Marcin Kardacz








 "Podłoga"
 
Odkurzałam wszędzie, myłam podłogę i sprzątałam.





Katarzyna Stawarz







 "Kartofle"

W domu na obiad jadłem kartofle czyli ziemniaki z kotletem






Ireneusz Buchich de Divan

 





 "Tablica korkowa"
 
Na tablicy korkowej, w wolnych chwilach, budują się zdania.



Konrad Gastoł 


 
 
 

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz